Generator de curent (Grup electrogen) COELMO PDT136A6, 250 KVA

SOLICITA OFERTA
  • 0740 034 490
  • 0756 040 359
  • 0748 297 867
service autorizat
Contacteaza-ne
Luni - Vineri: 8:00 - 17:00

Generator de curent (Grup electrogen) COELMO PDT136A6


PDT136A6 este un grup electrogen (generator de curent) de uz industrial, trifazat, stationar. In varianta de baza grupul este necapotat (fara carcasa de insonorizare si protectie). In functie de tipul de panou de comanda cu care este dotat, poate fi utilizat pentru alimentarea cu energie in mod continuu (mod prime), pentru interventie in caz de avarie (mod stand-by) sau in mod special. Grupul este robust si fiabil, conceput pentru a fi utilizat in conditii dificile de mediu,  in industrie sau pe santiere de constructii. Grupul este produs de COELMO (Italia) unul dintre cei mai importanti producatori europeni de grupuri electrogene, cu o experienta de peste 75 ani in domeniu.


Caracteristici constructive


Grupul este alcatuit dintr-un motor termic ansamblat rigid cu un alternator sincron. Ansamblul este fixat de sasiu prin suporti antivibranti din cauciuc. Sasiul este realizat din tabla de otel galvanizat. Rezervorul intern de combustibil este montat in interiorul sasiului (din motive ergonomice). Grupul este comandat de un panou de comanda si control a carui functionalitate depinde de modul de utilizare. Panoul de comanda poate fi montat pe grup, pe un cadru special fixat de sasiu, sau poate fi montat exterior. Standard, panourile de comanda si control manuale se monteaza pe grup iar cele automate, exterior grupului. Grupul este dotat cu un intrerupator tripolar sau cvadripolar, cu protectie la surtcircuit si suprasarcina montat pe acelasi cadru fixat de sasiu. Optional grupul poate fi dotat cu o carcasa de insonorizare si protectie la intemperii.


Motorul
Motor diesel PERKINS 1306C-E87TAG6, modern, robust si fiabil, in patru timpi, racit cu apa (lichid).  Aceasta serie are aspiratie naturala si este dotat cu filtru aer, de ulei si de combustibil. Turatia motorului se autoregleaza in functie de sarcina cu un regulator de turatie mecanic. Sistemul de racire este eficient si asigura performante excelente in orice conditii de amplasament. Motorul este dotat cu senzori de presiune ulei si temperatura motor (pentru avertizare si protectie). Motorul este economic si de gabarit redus atit ca dimensiuni cit si ca greutate. Pornirea electrica este asigurata de starterul alimentat la o baterie de 24 V. Sistemul de evacuare este dotat cu toba de esapament eficienta si de zgomot redus. Optional se poate monta o toba de esapament rezidentiala cu factor ridicat de reducere a zgomotului. Motorul este prevazut cu un sistem de preincalzire care permite pornirea usoara pe timp de iarna. Optional, motorul poate fi dotat cu kit de pornire pentru  temperaturi extreme. Incarcarea bateriei se face atit din alternatorul motorului (in functionare) cit si de la redresorul de pe panoul automat (in stationare).


Alternatorul
Alternator Marelli , trifazat, sincron, fără perii, autoreglat, autoventilat, autoexcitat, clasa de insularizare H. Produs in conformitate cu standardele internaţionale IEC 34-1, alternatorul are un randament ridicat si este dotat cu regulator electronic de tensiune (AVR), acuratea reglarii fiind de +/- 1% la o incărcare de la 0 la 100%.


Sasiul
Este realizat din tabla de otel galvanizat laminat la rece si asamblat rigid prin nituire (fara sudura) pentru minimizarea coroziunii. Este acoperit cu vopsea de protectie anticoroziva si prevazut cu suporti (demontabili) pentru a permite manipularea cu motostivuitor. Este conceput sa permita inglobarea rezervorului, fara ca acesta sa suporte greutatea grupului. Sasiul (inclusiv prin intermediul suportilor antivibranti) absoarbe vibratiile si momentele de torsiune din functionarea motorului fara a le transmite mai departe in structura pe care este montat grupul.  La partea inferioara a saiului, sub rezervor, este prevazut un bazin de colectare din tabla galvanizata care permite colectarea lichidelor scurse de la motor sau rezervor (ulei, combustibil, lichid de racire) pentru evitarea poluarii.


Rezervorul de combustibil
Rezervorul poate fi de tip intern - rezervorul amplasat in sasiu, sau poate fi de tip extern - amplasat in exteriorul grupului. Rezervorul intern poate fi standard sau marit, in functie de autonomia ceruta si este confectionat din tabla galvanizata sudata, acoperit cu vopsea anticoroziva. Exista tendinta ca rezervorul din tabla sa fie treptat inlocuit cu rezervor din material plastic, produs prin injectie, cu perioada de viata si fiabilitate mult mai ridicate. Rezervorul este dotat cu senzor pentru avarie la limita de combustibil si la lipsa combustibilului. Optional se poate dota rezervorul cu senzor pentru afisarea continua a volumului de carburant. Grupul electrogen poate fi dotat optional si cu un rezervor extern de combustibil atunci cind se doreste o autonomie foarte mare. Rezervorul extern este confectionat din tabla de otel sudata, poate fi cilindric sau paralelipipedic, de diverse capacitati si poate fi cu un invelis sau doua invelisuri. In acest caz, grupul electrogen trebuie dotat si cu un sistem automat de transfer combustibil de la rezervorul extern la cel intern (acesta este alcatuit dintr-o electropompompa, senzori de nivel cu transmitator si o logica de comanda si control).


Carcasa de insonorizare
Carcasa de insonorizare CS6A este o structura din tabla de otel galvanizat, laminat la rece, acoperita cu vopsea anticoroziva si asamblata prin nituire (fara sudura) montata pe sasiu deasupra ansamblului motor-alternator. Carcasa este intarita cu fisii de otel si prevazuta cu cirlige de ridicare (pentru manipularea cu macara). Este optionala atunci cind grupul se monteaza la interior dar obligatorie in cazul montarii in exterior. Carcasa are dublu scop: acela de a limita nivelul de zgomot al motorului in functionare si de protectie la factorii de mediu. Carcasa este dotata cu panouri fonoabsorbante ignifuge care au si rolul de protectie la foc. Aceste panouri functioneaza ca si capcane fonice si separatoare termice, avind si rolul de a canaliza aerul rece pentru racirea grupului, impiedicind amestecarea acestuia cu aerul incalzit de motor. Carcasa este prevazuta cu usi pentru vizitare si acces la motor si la partea de comanda. Usile sunt prevazute cu garnituri pentru a impiedica accesul apei si al prafului precum si cu incuietori cu cheie. In dreptul usii de acces la panoul de comanda, este montat un buton pecial pentru oprirea de urgenta. Nivelul de insonorizare standard este de 70 db(A) la 7 metri.


Panoul manual de comanda si control
Panoul manual QMA32A se foloseste atunci cind grupul se utilizeaza in mod continuu (sau prime).  Panoul manual se compune din modulul de control Giotto, carcasa, sursa de alimentare, butoane, cablaj. Elementul central al panoului, modulul de control Giotto este conceput pe baza de microprocesor specializat, cu afisaj cu cristale lichide si microswitchuri pentru butoanele de comanda. Softul modulului de control permite urmarirea si afisarea principalilor parametri mecanici (presiune ulei, temperatura motor, turatie motor) si electrici (tensiune, curent si frecventa alternatorului) si generali (nivel combustibil, incarcare baterie). Modulul de control preia informatiile despre parametri de la traductorii grupului electrogen (traductori de presiune, temperatura, nivel combustibil, tensiune, curent, frecventa, turatie, nivel baterie, etc) si verifica ca acestia sa se inscrie in limitele predefinite. Exista doua nivele de limitare predefinita: nivelul de semnalizare (atingerea acestuia ducind la emiterea unor alarme specifice) si nivelul de avarie (atingerea acestuia ducind la oprirea automata a grupului in vederea protejarii acestuia si a utilizatorului). Comanda de Pornit / Oprit este data prin actionarea butoanelor corespunzatoare de pe panou (de pe modul de control) de catre utilizator. Pe panou exista si un buton de avarie pentru oprirea de urgenta a grupului.


Panoul automat de comanda si control
Panoul automat - model A3 se foloseste atunci cind grupul se utilizeaza in cazul caderii de tensiune de la retea ca sursa de energie de rezerva (mod stand-by).  In acest tip de aplicatie, puterea maxima a grupului este atinsa doar la pornire, o perioada limitata de timp. Incarcarea grupului in raport cu putere maxima depinde de natura sarcinii. Panoul automat se compune din modulul de control Lexys, automatul de transfer sarcina (AAR), carcasa, sursa de alimentare, incarcator baterie, butoane, cablaj si cablu de semnal (deoarece, spre deosebire de panoul manual, cel automat se monteaza separat de grup). Elementul central al panoului, modulul de control Lexys este conceput pe baza de microprocesor specializat, cu afisaj cu cristale lichide si microswitchuri pentru butoanele de comanda. Softul modulului de control asigura urmarirea parametrilor retelei principale de alimentare (tensiune, frecventa). In momentul in care acesti parametri nu se incadreaza in limitele prestabilite sau cind reteaua cade in totalitate, modulul comanda pornirea grupului, decuplarea sarcinii de la retea si cuplarea acesteia la grupul electrogen. Cind tensiunea de la retea revine si este in parametrii prestabiliti, modulul asigura deconectarea sarcinii de la grup si reconectarea ei la retea dupa care opreste grupul. Cuplarea sarcinii la retea sau la grup este asigurata (la comanda modulului de control) prin intermediul automatului de transfer sarcina (AAR) care consta in doi contactori cu interblocare electrica si mecanica (in scop de siguranta). Ca si la panoul manual, modulul de control permite urmarirea si afisarea principalilor parametri mecanici (presiune ulei, temperatura motor, turatie motor) si electrici (tensiune, curent si frecventa alternatorului si a retelei) si generali (nivel combustibil, incarcare baterie, s.a). Modulul de control preia informatiile despre parametri de la traductorii grupului electrogen (traductori de presiune, temperatura, nivel combustibil, tensiune, curent, frecventa, turatie, nivel baterie, etc) si verifica ca acestia sa se inscrie in limitele predefinite. Exista doua niveluri de limitare predefinite: nivelul de semnalizare (atingerea acestuia ducind la emiterea unor alarme specifice) si nivelul de avarie (atingerea acestuia ducind la oprirea automata a grupului in vederea protejarii acestuia si a utilizatorului). In afara de modul automat de lucru (de mai sus), panoul automat permite si functionarea in mod manual, comanda de Pornit / Oprit fiind data prin actionarea butoanelor corespunzatoare de pe panou (de pe modul de control) de catre utilizator. Toti parametrii din functionarea modulului de control sunt programabili. Pe panou exista si un buton de avarie pentru oprirea de urgenta a grupului. Modulul de control poate fi conectat la un sistem Ermes de comunicare la distanta prin GPRS si Internet.


Terminologie, denumiri alternative


Generatoare de curent - Este o denumire alternativa, populara, pentru grupurile electrogene. Desi foarte populara, este o denumire abuziva din punct de vedere tehnic deoarece grupurile electrogene sunt in realitate generatoare de tensiune si nu generatoare de curent. Mai sunt denumite generatoare electrice.
Putere continua - Este puterea maxima diponibilă pe durata unei secvenţe de variaţie a puterii de la 65% la 80%, care poate fi utilizată un număr nelimitat de ore pe an, între intervale de intreţinere. Este permisă o supraîncarcare de 10% pentru maxim o oră la 12 ore interval, cu excepţia cazului cand în caracteristicile motorului indică altceva. Mai este denumita putere prime, putere PRP (prime rated power), putere nominala.
Putere maxima - Este puterea maxima maximă a grupului electrogen, pe care acesta este capabil sa o livreze in mod limitat pană la maxim 500 ore anual din care maxim 300 de ore continuu, între intervale de întreţinere. Aceasta putere nu poate fi depasita. Mai este denumita putere stand-by, putere LTP (limited time power).
 Rezervor de zi - Este rezervorul intern montat pe grupul electrogen.
Grup capotat / necapotat - Denumiri ce desemneaza un grup cu sau fara carcasa de insonorizare.




Grup electrogen (generator de curent, generator electric) COELMO PDT136A6 de 250 KVA, cu motor Perkins si alternator Marelli. Optional capotat (cu carcasa), cu panou automat, cu rezervor intern marit si alte accesorii. Pentru utilizare continua in industrie, constructii agricultura si pentru alimentare de siguranta in caz de avarie.

Cod Unic PDT136A6
Producator COELMO
Putere continua (PRP) 250
Putere maxima (LTP) 275 KVA
Motor PERKINS 1306C-E87TAG6
Carburant Motorina
Putere motor 320 CP
Racire Apa
Turatie 1500 rpm
Numar cilindri 6
Capacitate cilindrica 8700 cc
Consum carburant la 75% 42 l/h
Consum carburant la 100% 55 L/H
Capacitate rezervor 120 l
Alternator LEROY-SOMER LSA 462 L6
Clasa izolatie H
Dimensiuni (Lxlxh) 3000 x 1300 x 1820 mm
Greutate in Kg 1738.00
Accesorii standard

- unitatea de baza
- carcasa de insonorizare (pentru varianta insonorizata)
- panou manual de comanda si control (pentru varianta de functionare continua)
- panou automat de comanda si control (pentru varianta de functionare stand-by)
- intrerupator tripolar sau cvadripolar (3P sau 4P)
- rezervor intern standard
- kit senzori pentru avertizare si protectie
- baterie de pornire
- sistem de preincalzire pornire temperaturi scazute
- transport la sediul clientului
- asistenta tehnica la punerea in functiune
- documentatie tehnica in limba romana
- garantie 1 an cu panou manual, 2 ani cu panou automat

Accesorii optionale

- modul de control Giotto Advanced sau Lexys Pro
- carcasa de insonorizare standard 70 db(A) la 7 m
- carcasa superinsonorizare (pina la 50 db(A) la 7 m)
- container pentru grup electrogen de 20, 30 sau 40 ft
- panou de comanda si control pentru functionare in paralel a doua sau mai multe grupuri
- sistem Ermes de comanda si control de la distanta prin GPRS si Internet
- rezervor intern marit (maxim 280 litri)
- rezervor extern de combustibil de 1, 1.5, 2, 3 si 6 tone
- sistem automat de transfer combustibil din rezervorul extern in rezervorul intern
- pompa manuala pentru combustibil
- tobă eşapament cu catalizator
- tobă eşapament silenţioasă
- kit de pornire pentru temperaturi extreme (preincalzitor aer combustie, conducte combustibil termoizolate)
- kit suplimentari de senzori (presiune, temperatura, combustibil) pentru afisare continua
- remorcă de santier pentru viteze mici (neomologata stradal)
- remorcă stradala omologata RAR cu carte de identitate si numere provizorii
- tubulatura admisie si evacuare aer
- grile comandate electric pentru tubulatura de aer

Contacteaza-ne
Compara produse

Nu aveţi produse de comparat

Ai nevoie de mentenanta sau piese de schimb pentru acest produs?
Newsletter