Generator de curent (Grup electrogen) AKSA ALP 30-A, 27KVA

SOLICITA OFERTA
  • 0740 034 490
  • 0756 040 359
  • 0748 297 867
service autorizat
Contacteaza-ne
Luni - Vineri: 8:00 - 17:00

Generator de curent (Grup electrogen) AKSA ALP 30-A


Grup electrogen (generator de curent, generator electric) Aksa ALP 30-A de 27 KVA, de uz industrial, trifazat, stationar, racit cu apa, necapotat (fara carcasa de insonorizare) cu panou automatl, ieftin, robust si fiabil. Optional capotat (cu carcasa), rezervor extern si alte accesorii. Pentru utilizare continua in industrie, constructii, agricultura si pentru alimentare de siguranta in caz de avarie. Satisface normele de mediu europene. Nivelul de insonorizare standard este de 70 db(A) la 7 metri.


AKSA ALP 30-A este un grup electrogen (generator de curent) de uz industrial, trifazat, stationar. In varianta de baza grupul este necapotat (fara carcasa de insonorizare si protectie). In functie de tipul de panou de comanda cu care este dotat, poate fi utilizat pentru alimentarea cu energie in mod continuu (mod prime) sau pentru interventie in caz de avarie (mod stand-by). Grupul este robust, fiabil si ieftin conceput pentru a fi utilizat in industrie sau pe santiere de constructii. Grupul este produs de AKSA (Turcia) conform normelor europene.


Caracteristici constructive


Grupul este alcatuit dintr-un motor termic ansamblat rigid cu un alternator sincron. Ansamblul este fixat de sasiu prin suporti antivibranti din cauciuc. Sasiul este realizat din tabla de otel. Rezervorul intern de combustibil este montat pe sasiu. In mod standard grupul este comandat de un panou automat de comanda si control montat pe grup. Optional grupul poate fi dotat cu o carcasa de insonorizare si protectie la intemperii.


Motorul
Motor Lister Peter diesel robust si fiabil, in patru timpi, racit cu apa (lichid).  Este cu turboaspiratie si este dotat cu filtru aer, de ulei si de combustibil. Turatia se autoregleaza in functie de sarcina cu un regulator de turatie mecanic. Sistemul de racire este eficient si asigura performante excelente in orice conditii de amplasament. Motorul este dotat cu senzori de presiune ulei si temperatura motor (pentru avertizare si protectie). Este economic si de gabarit redus atit ca dimensiuni cit si ca greutate. Pornirea electrica este asigurata de starterul alimentat la o baterie de 12 V. Sistemul de evacuare este dotat cu toba de esapament eficienta . Motorul este prevazut cu un sistem de preincalzire care permite pornirea usoara pe timp de iarna. Incarcarea bateriei se face atit din alternatorul motorului (in functionare) cit si de la redresorul de pe panoul automat (in stationare).


Alternatorul
Alternator trifazat, sincron, fără perii, autoreglat, autoventilat, autoexcitat, clasa de insularizare H. Produs in conformitate cu standardele internaţionale IEC 34-1, alternatorul are un randament ridicat si este dotat cu regulator electronic de tensiune (AVR), acuratea reglarii fiind de +/- 1% la o incărcare de la 0 la 100%. Factorul de putere (cos fi) este in mod standard 0.8


Sasiul
Este realizat din tabla de otel laminat la rece, sudat si acoperit cu vopsea de protectie anticoroziva. Este conceput sa permita inglobarea rezervorului, fara ca acesta sa suporte greutatea grupului. Sasiul (inclusiv prin intermediul suportilor antivibranti) absoarbe vibratiile si momentele de torsiune din functionarea motorului fara a le transmite mai departe in structura pe care este montat grupul.


Rezervorul de combustibil
Rezervorul poate fi de tip intern - rezervorul amplasat pe sasiu, sau poate fi de tip extern - amplasat in exteriorul grupului.   Rezervorul intern standard este de capacitate marita, asigurind autonomia mare si este confectionat din tabla galvanizata sudata, acoperit cu vopsea anticoroziva. Rezervorul este dotat cu senzor pentru avarie la limita de combustibil si la lipsa combustibilului si cu senzor pentru afisarea continua a volulmului de carburant. Grupul electrogen poate fi dotat optional si cu un rezervor extern de combustibil atunci cind se doreste o autonomie foarte mare.  Rezervorul extern este confectionat din tabla de otel sudata, poate fi cilindric sau paralelipipedic, de diverse capacitati si poate fi cu un invelis sau doua invelisuri. In acest caz, grupul electrogen trebuie dotat si cu un sistem automat de transfer combustibil de la rezervorul extern la cel intern (acesta este alcatuit dintr-o electropompompa, senzori de nivel cu transmitator si o logica de comanda si control).


Carcasa de insonorizare
Este o structura din tabla de otel galvanizat, laminat la rece, acoperita cu vopsea anticoroziva, montata pe sasiu deasupra ansamblului motor-alternator. Carcasa este intarita cu fisii de otel si prevazuta cu cirlige de ridicare (pentru manipularea cu macara). Este optionala atunci cind grupul se monteaza la interior dar obligatorie in cazul montarii in exterior. Carcasa are dublu scop: acela de a limita nivelul de zgomot al motorului in functionare si de protectie la factorii de mediu. Carcasa este dotata cu panouri fonoabsorbante ignifuge care au si rolul de protectie la foc. Aceste panouri functioneaza ca si capcane fonice si separatoare termice, avind si rolul de a canaliza aerul rece pentru racirea grupului, impiedicind amestecarea acestuia cu aerul incalzit de motor. Carcasa este prevazuta cu usi pentru vizitare si acces la motor si la partea de comanda. Usile sunt prevaute cu garnituri pentru a impiedica accesul apei si al prafului precum si cu incuietori cu cheie. Carcasa este prevazuta cu buton pecial pentru oprirea de urgenta.


Panoul manual de comanda si control
Panoul manual se foloseste atunci cind grupul se utilizeaza in mod continuu (sau prime).  Panoul de control manual se foloseste in aplicatii in care grupul electrogen este sursa unica de energie. In acest tip de aplicatie, panoul permite incarcarea de lunga durata a grupului cu sarcini mergind pina la puterea maxima daca sarcina se aplica treptat. La AKSA panoul manual este optional si trebuie comandat special.


Panoul automat de comanda si control
Panoul automat se foloseste atunci cind grupul se utilizeaza in cazul caderii de tensiune de la retea ca sursa de energie de rezerva (mod stand-by).  In acest tip de aplicatie, puterea maxima a grupului este atinsa doar la pornire, o perioada limitata de timp. Incarcarea grupului in raport cu putere maxima depinde de natura sarcinii. La AKSA, panoul automat este in dotarea standard si se monteaza pe grup. Panoul automat se compune din modulul de control, sursa de alimentare, incarcator baterie, butoane, cablaj.  Automatul de tranfer sarcina (ATS sau AAR) se livreaza si se monteaza in mod standard, separat de panoul de comanda, in carcasa de otel sudata, vopsita anticoroziv. Elementul central al panoului, modulul de control este de tip EMKO EAOM-210FL si este conceput pe baza de microprocesor specializat, cu afisaj cu cristale lichide si microswitchuri pentru butoanele de comanda. Softul modulului de control asigura urmarirea parametrilor retelei principale de alimentare (tensiune, frecventa). In momentul in care acesti parametri nu se incadreaza in limitele prestabilite sau cind reteaua cade in totalitate, modulul comanda pornirea grupului, decuplarea sarcinii de la retea si cuplarea acesteia la grupul electrogen. Cind tensiunea de la retea revine si este in parametrii prestabiliti, modulul asigura deconectarea sarcinii de la grup si reconectarea ei la retea dupa care opreste grupul. Cuplarea sarcinii la retea sau la grup este asigurata (la comanda modulului de control) prin intermediul automatului de transfer sarcina (ATS sau AAR) care consta in doi contactori cu interblocare electrica si mecanica (in scop de siguranta). Modulul de control permite urmarirea si afisarea principalilor parametri mecanici (presiune ulei, temperatura motor, turatie motor) si electrici (tensiune, curent si frecventa alternatorului si a retelei, s.a) si generali (nivel combustibil, incarcare baterie, s.a). Modulul de control preia informatiile despre parametri de la traductorii grupului electrogen (traductori de presiune, temperatura, nivel combustibil, tensiune, curent, frecventa, turatie, nivel baterie, etc) si verifica ca acestia sa se inscrie in limitele predefinite. Exista doua niveluri de limitare predefinite: nivelul de semnalizare (atingerea acestuia ducind la emiterea unor alarme specifice) si nivelul de avarie (atingerea acestuia ducind la oprirea automata a grupului in vederea protejarii acestuia si a utilizatorului). In afara de modul automat de lucru (descris mai sus), panoul automat permite si functionarea in mod manual, comanda de Pornit / Oprit fiind data prin actionarea butoanelor corespunzatoare de pe panou (de pe modul de control) de catre utilizator. Toti parametrii din functionarea modulului de control sunt programabili. (Pentru detalii vedeti fisa controlerului la Accesorii).


Terminologie, denumiri alternative


Generatoare de curent - Este o denumire alternativa, populara, pentru grupurile electrogene. Desi foarte populara, este o denumire abuziva din punct de vedere tehnic deoarece grupurile electrogene sunt in realitate generatoare de tensiune si nu generatoare de curent.. Mai sunt denumite generatoare electrice
Putere continua - Este puterea maxima diponibilă pe durata unei secvenţe de variaţie a puterii de la 65% la 80%, care poate fi utilizată un număr nelimitat de ore pe an, între intervale de intreţinere. Este permisă o supraîncarcare de 10% pentru maxim o oră la 12 ore interval, cu excepţia cazului cand în caracteristicile motorului indică altceva. Mai este denumita putere prime, putere PRP (prime rated power), putere nominala.
Putere maxima - Este puterea maxima maximă a grupului electrogen, pe care acesta este capabil sa o livreze in mod limitat pană la maxim 500 ore anual din care maxim 300 de ore continuu, între intervale de întreţinere. Aceasta putere nu poate fi depasita. Mai este denumita putere stand-by, putere LTP (limited time power)
AAR - Acromin pentru Automat de Anclansare a Retelei. Mai este denumit Automat de transfer Sarcina (ATS). 

Cod Unic ALP 30-A
Producator AKSA
Putere continua (PRP) 27 kVA
Putere maxima (LTP) 30 kVA
Motor Liester Petter LPW 4
Carburant Motorina
Putere motor 39.5 CP
Racire Naturala
Turatie 1500
Numar cilindri 4 în linie
Capacitate cilindrica 1860 cc
Consum carburant la 75% 6.1 l/h
Consum carburant la 100% 7.8 l/h
Capacitate rezervor 90 l
Dimensiuni (Lxlxh) 1920 x 870 x 1280 mm
Greutate in Kg 710.00
Accesorii standard - unitatea de baza - carcasa de insonorizare (pentru varianta insonorizata) - panou automat de comanda si control (pentru varianta de functionare stand-by) - rezervor intern marit - kit senzori pentru avertizare, protectie si afisare continua a parametrilor - sistem de preincalzire pornire temperaturi scazute - transport la sediul clientului - asistenta tehnica la punerea in functiune - documentatie tehnica in limba romana - garantie 1 an cu panou manual, 2 ani cu panou automat
Accesorii optionale - carcasa de insonorizare standard 70 db(A) la 7 m - container pentru grup electrogen de 20, 30 sau 40 ft - panou de comanda si control pentru functionare in paralel a doua sau mai multe grupuri - sistem de comanda si control de la distanta prin GPRS si Internet - rezervor extern de combustibil de 1, 1.5, 2, 3 si 6 tone - sistem automat de transfer combustibil din rezervorul extern in rezervorul intern - pompa manuala pentru combustibil - remorcă de santier pentru viteze mici (neomologata stradal) - remorcă stradala omologata RAR cu carte de identitate si numere provizorii - tubulatura admisie si evacuare aer - grile comandate electric pentru tubulatura de aer - software PC pentru comunicare prin interfata RS 232/ RS 485 - modul conectare PC prin TCP/IP (mufa RJ45)
N/A N/A
Contacteaza-ne
Compara produse

Nu aveţi produse de comparat

Ai nevoie de mentenanta sau piese de schimb pentru acest produs?
Newsletter