Generator de curent (Grup electrogen) GETEQA GTQA160I, 160kVA

SOLICITA OFERTA
  • 0740 034 490
  • 0756 040 359
  • 0748 297 867
service autorizat
Contacteaza-ne
Luni - Vineri: 8:00 - 17:00

Generator de curent (Grup electrogen) GETEQA GTQA160I, 160kVA


Geteqa este un grup electrogen (generator de curent) de uz industrial, trifazat, stationar. In varianta de baza grupul este necapotat (fara carcasa de insonorizare si protectie). In functie de tipul de panou de comanda cu care este dotat, poate fi utilizat pentru alimentarea cu energie in mod continuu (mod prime), pentru interventie in caz de avarie (mod stand-by) sau in mod special. Grupul este robust si fiabil, conceput pentru a fi utilizat in conditii dificile de mediu, in industrie sau pe santiere de constructii. 


Caracteristici constructive



  • Grupul este alcatuit dintr-un motor termic asamblat rigid cu un alternator sincron.

  • Este fixat de sasiu prin suporti antivibranti din cauciuc.

  • Sasiul este realizat din tabla de otel galvanizat.

  • Rezervorul intern de combustibil este montat in interiorul sasiului (din motive ergonomice).

  • Grupul este comandat de un panou de comanda si control a carui functionalitate depinde de modul de utilizare.

  • Panoul de comanda poate fi montat pe grup, pe un cadru special fixat de sasiu, sau poate fi montat exterior.

  • Standard, panourile de comanda si control manuale se monteaza pe grup iar cele automate, exterior grupului.

  • Grupul este dotat cu un intreruptor tetrapolar cu protectie la surtcircuit si suprasarcina montat pe acelasi cadru fixat de sasiu.

  • Optional grupul poate fi dotat cu o carcasa de insonorizare si protectie la intemperii.


Motorul



  • Motor diesel, modern, robust si fiabil, in patru timpi, racit cu apa.

  • Acesta are aspiratie naturala si este dotata cu filtru de aer, de ulei si de combustibil.

  • Turatia motorului se autoregleaza in functie de sarcina cu un regulator de turatie mecanic.

  • Sistemul de racire este eficient si asigura performante excelente in orice conditii de amplasament.

  • Motorul este dotat cu senzori de presiune, de ulei si de temperatura (pentru protectie si avertizare).

  • Este economic si de gabarit redus atat ca dimensiuni cat si ca greutate.

  • Pornirea electrica este asigurata de starterul alimentat la o baterie de 12Vcc.

  • Sistemul de evacuare este dotat cu toba de esapament eficienta si de zgomot redus.

  • Optional se poate monta o toba de esapament rezidentiala cu factor ridicat de reducere a zgomotului.

  • Motorul este prevazut cu un sistem de preincalzire care permite pornirea usoara pe timp de iarna.

  • Optional, motorul poate fi dotat cu kit de pornire pentru temperaturi extreme.

  • Incarcarea bateriei se face atat din alternatorul motorului (in functionare) cat si de la redresorul de pe panoul automat (in stationare).

  • Motorul este conceput in concordanta cu cele mai noi directive europene de emisie a noxelor pentru categoria de motoare de uz industrial.


Alternatorul



  • Alternator trifazat, sincron, fara perii, autoreglat, autoventilat, autoexcitat, clasa de izolatie H.

  • Produs in conformitate cu standardele internationale IEC 34-1, alternatorul are un randament ridicat si este dotat cu regulator electronic de tensiune (AVR), acuratetea reglarii fiind de +/- 1% la o incarcare de la 0 la 100%.

  • Factorul de putere (cos fi) este in mod standard 0.8.


Sasiul



  • Este realizat din tabla de otel galvanizat laminat la rece si asamblat rigid prin nituire (fara sudura) pentru minimizarea coroziunii.

  • Este acoperit cu vopsea de protectie anticoroziva si prevazut cu suporti (demontabili) pentru a permite manipularea cu motostivuitorul.

  • Conceput sa permita inglobarea rezervorului, fara ca acesta sa suporte greutatea grupului.

  • Sasiul (inclusiv prin intermediul suportilor antivibranti) absoarbe vibratiile si momentele de torsiune din functionarea motorului fara a le transmite mai departe in structura pe care este montat grupul.

  • La partea inferioara a sasiului, sub rezervor, este prevazut un bazin de colectare din tabla galvanizata care permite colectarea lichidelor scurse de la motor sau rezervor (ulei, combustibil, lichid de racire) pentru evitarea poluarii.


Rezervorul de combustibil



  • Rezervorul poate fi de tip intern, amplasat in sasiu sau poate fi de tip extern amplasat in exteriorul grupului.

  • Rezervorul intern poate fi standard sau marit, in functie de autonomia ceruta si este confectionat din tabla galvanizata sudata, acoperit cu vopsea anticoroziva. Rezervorul este dotat cu senzor pentru avarie la limita de combustibil si la lipsa combustibilului.

  • Optional rezervorul se poate dota cu senzor pentru afisarea continua a volumului de carburant.

  • Grupul electrogen poate fi dotat optional si cu un rezervor extern de combustibil atunci cand se doreste o autonomie foarte mare.

  • Rezervorul extern este confectionat din tabla de otel sudata, poate fi cilindric sau paralelipipedic, de diverse capacitati si poate fi cu un invelis sau doua invelisuri. In acest caz, grupul electrogen trebuie dotat si cu un sistem automat de transfer combustibil de la rezervorul extern la cel intern (acesta este alcatuit dintr-o electropompa, senzori de nivel cu transmitator si o logica de comanda si control).


Carcasa de insonorizare



  • Carcasa de insonorizare este o structura din tabla de otel galvanizat, laminat la rece, acoperita cu vopsea anticoroziva si asamblata prin nituire (fara sudura) montata pe sasiu deasupra ansamblului motor-alternator.

  • Carcasa este intarita cu fasii de otel si prevazuta cu carlige de ridicare (pentru manipularea cu macaraua).

  • Este optionala atunci cand grupul se monteaza la interior dar obligatorie in cazul montarii in exterior.

  • Are dublu scop: acela de a limita nivelul de zgomot al motorului in functionare si de protectie la factorii de mediu.

  • Este dotata cu panouri fonoabsorbante ignifuge care au si rolul de protectie la foc.

  • Aceste panouri functioneaza ca si capcane fonice si separatoare termice, avand si rolul de a canaliza aerul rece pentru racirea grupului, impiedicand amestecarea acestuia cu aerul incalzit de motor.

  • Prevazuta cu usi pentru vizitare si acces la motor si la partea de comanda.

  • Usile sunt prevazute cu garnituri pentru a impiedica accesul apei si al prafului precum si cu incuietori cu cheie.

  • In dreptul usii de acces la panoul de comanda, este montat un buton special pentru oprirea de urgenta.

  • Nivelul de insonorizare standard este de 70 db(A) la 7 metri.

  • Optional  grupul se poate echipa cu carcasa supersilentioasa cu nivel de insonorizare de pina la 50 db(A) la 7 metri.


Panoul manual de comanda si control



  • Panoul manual QMA1 se foloseste atunci cand grupul se utilizeaza in mod continuu (sau prime).

  • Panoul de control manual se foloseste in aplicatii in care grupul electrogen este sursa unica de energie.

  • In acest tip de aplicatie, panoul permite incarcarea de lunga durata a grupului cu sarcini pana la puterea maxima daca sarcina se aplica treptat.

  • Este compus din tablou de protectie, sursa de alimentare, butoane, cablaj.

  • Elementul central al panoului, modulul de control Giotto este conceput pe baza de microprocesor specializat, cu afisaj cu cristale lichide si microswitchuri pentru butoanele de comanda.

  • Softul modulului de control permite urmarirea si afisarea principalilor parametri mecanici (presiune ulei, temperatura motor, turatie motor) si electrici (tensiune, curent si frecventa alternatorului) si generali (nivel combustibil, incarcare baterie).

  • Exista doua nivele de limitare predefinita: nivelul de semnalizare (atingerea acestuia ducand la emiterea unor alarme specifice) si nivelul de avarie (atingerea acestuia ducand la oprirea automata a grupului in vederea protejarii acestuia si a utilizatorului).

  • Comanda de Pornit / Oprit este data prin actionarea butoanelor corespunzatoare de pe panou (de pe modulul de control) de catre utilizator.

  • Pe panou exista si un buton de avarie pentru oprirea de urgenta a grupului.


Panoul automat de comanda si control



  • Panoul automat A1 se foloseste atunci cand grupul se utilizeaza in cazul caderii de tensiune de la retea ca sursa de energie de rezerva (mod stand-by).

  • Panoul automat se compune din modulul de control Lexys AMF, automatul de transfer sarcina (AAR), tablou de protectie, sursa de alimentare, incarcator baterie, butoane, cablaj si cablu de semnal (deoarece, spre deosebire de panoul manual, cel automat se monteaza separat de grup).

  • Softul modulului de control asigura urmarirea parametrilor retelei principale de alimentare (tensiune, frecventa).

  • In momentul in care acesti parametri nu se incadreaza in limitele prestabilite sau cand reteaua cade in totalitate, modulul comanda pornirea grupului, decuplarea sarcinii de la retea si cuplarea acesteia la grupul electrogen.

  • Cand tensiunea de la retea revine si este in parametrii prestabiliti, modulul asigura deconectarea sarcinii de la grup si reconectarea ei la retea dupa care opreste grupul.

  • Cuplarea sarcinii la retea sau la grup este asigurata (la comanda modulului de control) prin intermediul automatului de transfer sarcina (AAR) care este format din doi contactori cu interblocare electrica si mecanica (in scop de siguranta).

  • Grupurile electrogene cu puteri mai mari de 180 kVA sunt dotate cu automat de transfer sarcina (AAR) motorizat.

  • Ca si la panoul manual, modulul de control permite urmarirea si afisarea principalilor parametri mecanici (presiune ulei, temperatura motor, turatie motor) si electrici (tensiune, curent si frecventa alternatorului cat si parametrii retelei) si generali (nivel combustibil, incarcare baterie, s.a).

  • Modulul de control preia informatiile despre parametri de la traductorii grupului electrogen (traductori de presiune, temperatura, nivel combustibil, tensiune, curent, frecventa, turatie, nivel baterie, etc) si verifica ca acestia sa se inscrie in limitele predefinite.

  • Exista doua niveluri de limitare predefinite: nivelul de semnalizare (atingerea acestuia ducind la emiterea unor alarme specifice) si nivelul de avarie (atingerea acestuia ducind la oprirea automata a grupului in vederea protejarii acestuia si a utilizatorului). In afara de modul automat de lucru (de mai sus), panoul automat permite si functionarea in mod manual, comanda de Pornit / Oprit fiind data prin actionarea butoanelor corespunzatoare de pe panou (de pe modul de control) de catre utilizator.

  • Deasemeni, modulul automat are inclusa si functia de "Test" care permite functionarea grupului electrogen la gol (fara incarcare cu sarcina) o perioada scurta de timp (pana in 10 minute) o data la 7-10 zile (perioada programabila) pentru a mentine motorul pregatit sa porneasca usor, in caz de avarie la reteaua primara. Toti parametrii din functionarea modulului de control sunt programabili.

  • Pe panou exista si un buton de avarie pentru oprirea de urgenta a grupului. Modulul de control poate fi conectat la un sistem GTPCom de comunicare la distanta prin GPRS si Internet.


Terminologie, denumiri alternative



  • Generatoare de curent - Este o denumire alternativa, populara, pentru grupurile electrogene. Desi foarte populara, este o denumire abuziva din punct de vedere tehnic deoarece grupurile electrogene sunt in realitate generatoare de tensiune si nu generatoare de curent. Mai sunt denumite generatoare electrice.

  • Putere continua - Este puterea maxima diponibila pe durata unei secvente de variatie a puterii de la 65% la 80%, care poate fi utilizata un numar nelimitat de ore pe an, intre intervale de intretinere. Este permisa o supraincarcare de 10% pentru maxim o ora la 12 ore interval, cu exceptia cazului cand in caracteristicile motorului indica altceva. Mai este denumita putere prime, putere PRP (prime rated power), putere nominala.

  • Putere maxima - Este puterea maxima a grupului electrogen, pe care acesta este capabil sa o livreze in mod limitat pana la maxim 500 ore anual din care maxim 300 de ore continuu, intre intervale de intretinere. Aceasta putere nu poate fi depasita. Mai este denumita putere stand-by, putere LTP (limited time power).

  • AAR - Acromin pentru Anclansare Automata a Retelei. Mai este denumit Automat de Transfer Sarcina (ATS).

  • Grup capotat / necapotat - Denumiri ce desemneaza un grup cu sau fara carcasa de insonorizare.


Cod Unic GTQA160I
Producator GETEQA
Putere continua (PRP) 160kVA
Putere maxima (LTP) 176 kVA
Tensiune iesire 12-24 V
Motor IVECO NEF67TM3A
Carburant Motorina
Racire Apa
Turatie 1500
Numar cilindri 6 in linie
Capacitate cilindrica 6700
Consum carburant la 75% 32.4 l/h
Consum carburant la 100% 36.6 l/h
Capacitate rezervor 315
Alternator MECC ALTE
Clasa izolatie H
Grad de protectie IP 23
Dimensiuni (Lxlxh) 1120x3350x2155 mm
Greutate in Kg 1860.00
Kit Livrare
  • Generator Geteqa
  • Certificat garantie si conformitate
Accesorii standard
  • unitatea de baza
  • carcasa de insonorizare (pentru varianta insonorizata)
  • panou manual de comanda si control (pentru varianta de functionare continua)
  • panou automat de comanda si control (pentru varianta de functionare stand-by)
  • intrerupator tripolar sau tetrapolar (3P sau 4P)
  • rezervor intern standard
  • kit senzori pentru avertizare si protectie
  • baterie de pornire
  • sistem de preincalzire pornire temperaturi scazute
  • transport la sediul clientului
  • asistenta tehnica la punerea in functiune
  • documentatie tehnica in limba romana
  • garantie 1 an cu panou manual, 2 ani cu panou automat
Accesorii optionale
  • modul de control A3 QMA22A sau Lexys ADV
  • carcasa de insonorizare standard 70 db(A) la 7 m
  • carcasa superinsonorizare (pana la 50 db(A) la 7 m)
  • container pentru grup electrogen de 20, 30 sau 40 ft
  • panou de comanda si control pentru functionare in paralel a doua sau mai multe grupuri
  • sistem GTPCom de comanda si control de la distanta prin GPRS si Internet
  • rezervor intern marit (maxim 600 litri)
  • rezervor extern de combustibil de 1, 1.5, 2, 3 si 6 tone
  • sistem automat de transfer combustibil din rezervorul extern in rezervorul intern
  • pompa manuala pentru combustibil
  • toba esapament cu catalizator
  • toba esapament silentioasa
  • kit de pornire pentru temperaturi extreme (preincalzitor aer combustie, conducte combustibil termoizolate)
  • kit suplimentari de senzori (presiune, temperatura, combustibil) pentru afisare continua
  • remorca de santier pentru viteze mici (neomologata stradal)
  • remorca stradala omologata RAR cu carte de identitate si numere provizorii
  • tubulatura admisie si evacuare aer
  • grile comandate electric pentru tubulatura de aer
  • software PC pentru comunicare prin interfata RS 232/ RS 485
  • modul conectare PC prin TCP/IP (mufa RJ45)
Nu
Contacteaza-ne
Compara produse

Nu aveţi produse de comparat

Ai nevoie de mentenanta sau piese de schimb pentru acest produs?
Newsletter